Press
»Although Caroline Kryzecki completely discloses her working process, the monochrome images harbor a secret: color floods and retreats, forms clusters, arranges itself associatively, takes you along in the stream of impressions. One can actually lose oneself in them.«
Der Tagesspiegel
2020
Der Tagesspiegel: Caroline Kryzecki "Counting Silence" –– Fehler mit System. 10/2020
EXCERPT
»The longer I work with the system, the more diverse it becomes. But the code is ultimately only a tool. In the end, the work must stand on its own. I like the idea of Leibniz that our world is the simplest in principles and the richest in variety of phenomena.«
Gallerytalk – SOLID GOLD #2: Interview
2019
Monopol Magazin: Fotos aus Beirut. 13 Tage libanesische Revolution. 11/2019
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Gallerytalk: Interview – Caroline Kryzecki. 06/2019
LINK
GalleriesNow: Convergence. Recent works by Susan Schwalb and Caroline Kryzecki. 05/2019
Art Daily: Patrick Heide Contemporary Art exhibits recent works by Susan Schwalb and Caroline Kryzecki. 05/2019
Artribune: Reportage da Art Rotterdam. 02/2019
EXCERPT
Der Tagesspiegel: Privatsammlung Michael Haas in Polen: Die menschliche Figur im Fokus. 02/2019
»For me, abstraction does not mean the liberation of art from the weight of things and the feeling of non-representation, as Malevich proclaimed, but rather I want to discover the code that underlies everything.«
KWER – Magazin der Abstraktion
2018
Süddeutsche Zeitung: Weiter so. Kunstmesse art berlin. 09/2018
KUNSTFORUM International: Sexy and Cool – Minimal goes Emotional. Kunsthalle Tübingen. 07/2018
Badische Zeitung: Wie entsteht ein Bild? 07/2018
KWER – Magazin der Abstraktion / No 4: Was ist Abstraktion für dich? 06/2018
EXCERPT
Schwäbisches Tagblatt: Minimal Art. Die erste Schau unter der neuen Kunsthallenleiterin. 03/2018
»Kryzecki's drawings are austere and sensual, disciplined and anarchic. They can be read aesthetically or sociologically: It is the deviation that creates tension.«
Der Tagesspiegel
2017
Art Daily: Exhibition at David Nolan Gallery focuses on international artists who live in Berlin. 11/2017
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VBKI-Spiegel: Sexauer Gallery ausgezeichnet. 10.000 Euro Preisgeld
und viel Anerkennung für Newcomer-Galerie in Weißensee. 10/2017
KUNSTFORUM international: Berliner Galerien-Preis. 09/2017
EXCERPT
Berliner Morgenpost: Vom Quereinsteiger zum Gewinner. 09/2017
EXCERPT
Der Tagesspiegel. Mehr Berlin. 07/2017
EXCERPT
Der Tagesspiegel: Die Afrika Initiative One Fine Day. Lasst tausend Farben fließen. 03/2017
Berliner Zeitung – Kulturkalender: Ein großer Tag. Ein Projekt für eine guten Zweck. Kunst aus dem größten Slum Afrikas. 03/2017
»Every good artist has her or his own language. My aim is to express my work as precisely as possible with the tools and language that I've got. No more and no less. Stick to your work, no matter what anyone else says.«
Independent Collectors
2016
Kunstkritikk: Kunstmesserne i København – Code Art Fair. 12/2016
Alejandra de Argos: Caroline Kryzecki – Between the Lines. 11/2016
EXCERPT
Independent Collectors: Interview – Caroline Kryzecki. 09/2016
EXCERPT
THE DORF: Exil-Düsseldorfer – Caroline Kryzecki. Interview. 09/2016
EXCERPT
Der Tagesspiegel: Abstrakte Malerei im me Collectors Room. 09/2016
Berliner Morgenpost: Polaroids, Kohle und Malerei. 08/2016
»The fine, straight lines lie on top of each other and form networks of pure sensory illusions. Abstract spaces, acoustic fields, interferences: Everything seems possible.«
Der Tagesspiegel
2015
von hundert: Esther Ernst – Wo ich war. My Lonely Days Are Gone / Part 2. Galerie Arratia Beer. 11/2015
Schwäbische Zeitung: In einer Woche ist alles vorbei. 11/2015
Schwäbische Zeitung: Alte Boxhalle wird Ausstellungsraum. 11/2015
TAZ: Sexauer Gallery – Eine für alle, alle für eine. Gruppenausstellung SALOON. 05/2015
BERLIN ART | KUNST – zitty & tip Spezial: Zeichnung – Brühwürfel der Energie. 2015 /16
EXCERPT
DER TAGESSPIEGEL: Augenrauschen. 02/2015
EXCERPT
»The works emerge from a mix between perfection and error.«
FUKT Magazine
»This method resembles computer-based algorithms, which are often inherent to digital and internet based art – but Caroline carries out her work manually.«
ExBerliner